Włamali się na moje konto i skradli 10,5 tysiąca złotych!

2014-09-11 08:37:24(ost. akt: 2014-09-11 10:09:33)
- Informacja o przelewie zmroziła mi krew w żyłach - opowiada Michał Laskowski. - Przecież nie mogłem wejść na konto, a tym bardziej nie mogłem dokonać przelewu.

- Informacja o przelewie zmroziła mi krew w żyłach - opowiada Michał Laskowski. - Przecież nie mogłem wejść na konto, a tym bardziej nie mogłem dokonać przelewu.

Autor zdjęcia: Paweł Krasowski

Pan Michał z Mrągowa padł ofiarą hakerów w systemie bankowości internetowej. W ciągu jednej chwili cyberzłodzieje ukradli z jego konta 10,5 tysiąca złotych. I choć od tego zdarzenia minęło już pięć miesięcy, to mężczyzna do dziś nie może odzyskać swoich pieniędzy.


9 maja pan Michał Laskowski chciał zalogować się na swoje firmowe konto w jednym z banków. Mężczyzna podjął dwie próby.
- Na ekranie komputera widniały komunikaty o niedostępnej usłudze, albo błędach serwera - wspomina mężczyzna. - Myślałem, że bankowi informatycy prowadzą konserwację i po jakimś czasie wszystko będzie działać.


Po nieudanym logowaniu pan Michał zadzwonił na infolinię banku i spytał dlaczego tak długo nie może wejść na konto. Zaskoczony pracownik odpowiedział mu, że przecież system internetowy jest sprawny, a klient logował się dziś na konto i... dokonał przelewu na kwotę 10,5 tysiąca złotych(!) Pan Michał zaprzeczył i stwierdził, że to nie prawda. 


- Informacja o przelewie zmroziła mi krew w żyłach - opowiada. - Przecież nie mogłem wejść na konto, a tym bardziej nie mogłem dokonać przelewu. Od razu poczułem, że padłem ofiarą oszustwa. Zgłosiłem sprawę na policję i napisałem reklamację do banku.

Jak dalej potoczyła się historia pana Michała? Czy udało się namierzyć internetowego oszusta? Co z utraconymi pieniędzmi? O tym przeczytacie w najnowszym Kurierze Mrągowskim!
KUP GAZETĘ

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając na mragowo.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony.Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij tutaj
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. [url=mailto:i.hrywna@gazetaolsztynska.pl] Pomogę: Igor Hrywna[/

Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. cde #1484631 | 178.235.*.* 14 wrz 2014 16:33

    Nie idę z "modą" i z pieniędzmi robię po staremu. Poczta, bank, pobory na rękę .... . Internet dobry jest też wszelkiej maści kombinatorom.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. ML #1482404 | 83.3.*.* 11 wrz 2014 10:44

    Do Y nie był to XP może ty masz taki system. Jak jesteś taka mondrala to wytłumacz mi jak można zrobić przelew bez hasła z tokena? Nadmieniam że token w momencie wykonania przelewu nie był użyty ?

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Y #1482387 | 83.31.*.* 11 wrz 2014 10:31

      Pewnie z XP korzystał i zabezpieczony był Avastem ... W firmach oszczędzanie na programach komercyjnych typu Internet Security z zaporą i modułem Bank Guard to taki przynosi właśnie efekt.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    2. ML #1482385 | 83.3.*.* 11 wrz 2014 10:24

      Zabezpieczenia komputera były, był tez token do wykonywania logowania i generowania haseł. Nic to nie dało wykonano przelew SORBNET bez hasła z tokena. Bank jest ubezpieczony od tego typu zdarzeń, o czym zostałem poinformowany w momencie kradzieży, a tak na prawdę to się wypiął d... ?

      odpowiedz na ten komentarz

    3. xyz #1482378 | 31.61.*.* 11 wrz 2014 10:17

      W tym przypadku nawet token nie pomógł! I z tym sobie poradzili!!!

      odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (7)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5