Marketing, promocja i miłość

2018-09-01 12:00:00(ost. akt: 2018-09-01 10:41:25)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Szukając kogoś wzrokiem, czy utrzymując z nim kontakt wzrokowy, dajemy sygnał, że stać go na nasze towarzystwo. Jesteśmy tak skonstruowani, że robimy to podświadomie. Patrzymy na ludzi, którzy robią na nas wrażenie.
Marketing jest działalnością zmierzającą do usatysfakcjonowania ludzi (zaspokojenia ich oczekiwań). Planowanie i wprowadzenie na rynek nowego produktu jest kluczową sprawą marketingu mix.
Z punktu widzenia producenta, nowym produktem jest ten, który został wytworzony po raz pierwszy w danym kraju lub przedsiębiorstwie. Absolutną nowością będzie produkt, który został wytworzony po raz pierwszy w świecie i wprowadzony na rynek.
Produkt, to wszystko to, co przeznaczamy na wymianę. Są to towary, usługi, przedsięwzięcia, projekty, itp.
Cena ustalana jest na podstawie kosztów produkcji, pewnego procentu zysku oraz oczekiwań konsumentów, które oparte są na przesłankach subiektywnych, jednakże na jej poziom wpływają także czynniki psychologiczne. Każde przedsiębiorstwo, przy ustalaniu poziomu cen, musi wziąć pod uwagę ceny konkurentów.
Promocja jest elementem komunikacji firmy z otoczeniem. Firma kontaktuje się z otoczeniem na wiele różnych sposobów.
Dystrybucja to znalezienie się produktu w określonej przestrzeni, w określonym miejscu, np. w supermarkecie.
Drodzy Czytelnicy, skoro wszystko może być produktem, to człowiek też nim jest. Promujemy siebie na wiele sposobów, atrakcyjnym strojem, wizerunkiem, stanem posiadania (auto, dom, karta kredytowa, telefon). Popisujemy się wiedzą i umiejętnościami, aby zwrócić na siebie uwagę. Chcąc być zauważonym, pokazujemy się we wszystkich liczących się miejscach, takich jak kino, restauracje, koncerty lub spacer ulicą Królewiecką. A gdzie jest cena? Przecież nie chodzimy z metką na plecach. Otóż, cenę mamy w oczach. Szukając kogoś wzrokiem, czy utrzymując z nim kontakt wzrokowy, dajemy sygnał, że stać go na nasze towarzystwo. Jesteśmy tak skonstruowani, że robimy to podświadomie. Patrzymy na ludzi, którzy robią na nas wrażenie, a odwracamy oczy, kiedy nie jesteśmy zainteresowani. Może więc to być dobry test na stwierdzenie, że ktoś jest w nas zakochany. Patrzy i nie może oczu oderwać. Może to miłość? Takich spojrzeń życzę Wam, drodzy Czytelnicy, i sobie.

STUDIOMARZ


2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5