Turystów mieli mniej, ale sezon uważają za udany

2020-09-10 10:00:00(ost. akt: 2020-09-10 15:42:47)
Miasto przyciągało turystów licznymi imprezami. Jedną z nich był Piknik Country.

Autor zdjęcia: Wojciech Caruk

Sezon turystyczny dobiega końca. W tym roku z przyczyny koronawirusa był on zdecydowanie inny. Mimo to na brak turystów miasto nie narzekało
Mimo panującej pandemii i szeregu obostrzeń władze Mrągowa nie zrezygnowały z organizacji kluczowych dla miasta wydarzeń, które co roku przyciągają gości z innych części kraju i świata. Jedną z takich imprez był Piknik Country. - Nie mogliśmy sobie odmówić przyjazdu. Na tę imprezę wybieraliśmy się od lat i zawsze coś stawało na przeszkodzie. Teraz, mimo wiadomych trudności, przyjechaliśmy. Bawiliśmy się przednio. Skorzystaliśmy z oferty jednego z mrągowskich hotelików. Trzeba w tym trudnym czasie wspierać rodzimych przedsiębiorców - opowiedziało nam małżeństwo, które przyjechało z Kluczborka.

Mimo trudności i ograniczeń do sezonu turystycznego przygotowało się też Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej. - Planowaliśmy w tym roku dużo więcej publikacji w językach zagranicznych oraz chcieliśmy utworzyć stronę w języku niemieckim i angielskim nt. atrakcji turystycznych powiatu mrągowskiego - mówi Robert Wróbel, kierownik MCIT. - Nie udała się niestety prezentacja Mrągowa na targach turystycznych Ferien Messe w Berlinie, ponieważ zostały one odwołane. Wydaliśmy w tym roku niemieckojęzyczny przewodnik po szlakach rowerowych powiatu mrągowskiego oraz "Przewodnik po Mrągowie". Przygotowując się do sezonu zrezygnowaliśmy z reszty wydawnictw i zamiast tego modernizacji uległa nasza strona internetowa www.it.mragowo.pl - dodaje.

Mimo zaistniałej sytuacji Robert Wróbel pozytywnie ocenia okres wakacyjny. - Letni sezon turystycznych można zaliczyć do udanych, mimo że nasz punkt informacji turystycznej odwiedziła tylko połowa turystów porównując do roku zeszłego, czyli ok. 3 tyś osób. Związane było to zapewne z unikaniem miejsc tłocznych. Jeśli chodzi o obłożenie miejsc noclegowych to śmiało można uznać tegoroczne lato za rekordowe, a przecież miasto ma ok. 3,5 tys. miejsc - informuje kierownik MCIT.

Zdecydowana większość tegorocznych gości, to turyści krajowi. - W porównaniu z poprzednimi latami turystów zagranicznych niewielu - mówi Wróbel. Dodaje też, że w tym roku o wiele więcej było pytań o noclegi w odosobnieniu tzn. domki campingowe.

Mimo zakończenia sezonu, MCIT rusza już z jesiennymi propozycjami. Tylko na wrzesień zaplanowane są dwa rajdy piesze i jeden rowerowy.