Miasto walczy o silną markę

2020-11-13 15:30:00(ost. akt: 2020-11-13 15:41:33)
- Zależy mi, by Silna Marka Mrągowo oznaczała, że wszyscy mrągowianie i turyści, doświadczają wysokiej jakości życia w naszym mieście - mówi burmistrz Mrągowa.

- Zależy mi, by Silna Marka Mrągowo oznaczała, że wszyscy mrągowianie i turyści, doświadczają wysokiej jakości życia w naszym mieście - mówi burmistrz Mrągowa.

Autor zdjęcia: Paweł Krasowski

Zakończono pracę nad wnioskiem aplikacyjnym pt. „Silna Marka Mrągowo” do Programu „Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków Funduszy Norweskich i EOG 2014 – 2021.
- Podjęliśmy strategiczną decyzję, by Plan Rozwoju Lokalnego i Plan Rozwoju Instytucjonalnego przygotować samodzielnie przy wsparciu oferowanym w ramach projektu świadczonego przez Ministerstwo i Związek Miast Polskich. Pierwszy raz w historii miasta, tak ważny dokument został opracowany przez Zespół Miejski złożony nie tylko z pracowników samorządowych, ale przede wszystkim z zaangażowanych mieszkańców reprezentujących różne grupy społeczne (przedsiębiorców, społeczników, seniorów i młodzież). Za pracę nad wnioskiem bardzo wszystkim dziękuję! Mam nadzieję, że przy okazji wspólnego tworzenia wniosku rozpoczniemy rozwój współpracy z mieszkańcami i włączymy ich w kluczowy proces zarządzania miastem. Zależy mi, by Silna Marka Mrągowo oznaczała, że wszyscy mrągowianie i turyści, doświadczają wysokiej jakości życia w naszym mieście - mówi burmistrz Mrągowa, Stanisław Bułajewski.

Wyniki poznamy za pół roku. Docelowo dofinansowanie otrzyma 15 miast, które dostaną wsparcie na realizację projektu od 3 mln euro do 10 mln euro. Wkład własny nie jest wymagany, więc dofinansowanie może sięgnąć nawet 100%. Do dyspozycji jest w sumie ok. 102 mln euro. Pieniądze na rozwój polskich miast pochodzą w 85% ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG (specjalna pula środków, które Norwegia, Islandia i Liechtenstein przyznały kilkunastu państwom Europy Środkowej i Południowej oraz krajom bałtyckim na lata 2014–2021) oraz w 15% - z budżetu państwa.

Przypomnijmy, że jest to efekt tego, że w grudniu 2019 roku Mrągowo znalazło się w gronie 54 miast z całego kraju wybranych przez Związek Miast Polskich do kolejnego etapu naboru w programie "Rozwój Lokalny".

Krosno, Jelenia Góra, Konin, Biłgoraj, Ostrowiec Świętokrzyski, Włocławek, Grajewo, Jarocin, Kraśnik i Mielec to pierwsza dziesiątka najwyżej ocenionych zarysów projektów na liście rankingowej programu „Rozwój lokalny”, opublikowanej 19 grudnia. - Zarysy projektów z 54 miast zostały wybrane przez Komitet ds. Wyboru Projektów programu „Rozwój lokalny”, finansowanego ze środków Funduszy norweskich i EOG 2014–2021, do drugiego etapu naboru programu. Do pierwszego etapu naboru zgłoszono 213 projektów. Komitet podjął decyzję na podstawie rekomendacji ekspertów oceniających i zdecydował także o umieszczeniu 13 zarysów projektów na liście rezerwowej - poinformowała Joanna Proniewicz, rzecznik prasowy Związku Miast Polskich.

Do konkursu przystąpiło również miasto Mrągowo, jako jeden z dwóch samorządów z województwa warmińsko-mazurskiego. Drugim jest Ełk. Nasz samorząd zgłosił inicjatywę o nazwie "Silna marka Mrągowo" i uzyskując 200 punktów znalazł się na 26. miejscu. - Mrągowo już jest silną marką, rozpoznawalną w kraju, głównie za sprawą festiwali. Jednak badania pokazują, że słabnie siła ich przyciągania, ze względu na dużą i rozbudowaną ofertę wydarzeń w Polsce. Oznacza to, że może to być ostatni moment na utrzymanie i wzmocnienie pozycji Mrągowa - uzasadnia przystąpienie do programu burmistrz Stanisław Bułajewski.

Jaki pomysł władze miasta chcą zrealizować, jeśli uda im się ostatecznie zakwalifikować do programu? Burmistrz wymienia trzy. Pierwszym jest nawiązanie do przedwojennej tradycji uzdrowiska, aby uruchomić całoroczną turystykę kurortową. Drugim jest wzmocnienie działań proekologicznych: eliminacji niskiej emisji, zmniejszenia presji transportu w centrum, redukcji zużycia opakowań i odpadów. Trzeci to wykreowanie w rejonie Placu Kajki centrum z nowymi funkcjami kulturalno-rozrywkowymi, gdzie skupiać się będzie aktywność turystów i mieszkańców.


2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5